Алгарытм
па аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам розных катэгорый
у ДУА " Дзіцячы сад №5 г. Чэрыкава»
Для забеспячэння доступу інвалідам нароўні з іншым насельніцтвам да сацыяльна-значным аб'ектах, неабходна аказваць сітуацыйную дапамогу ў залежнасці ад выгляду і выяўленасці наяўнага ў інваліда парушэнні здароўя.
"Сітуацыйная дапамога" - гэта дапамога, якая аказваецца інваліду ў мэтах пераадолення бар'ераў, якія перашкаджаюць яму атрымліваць усе паслугі, якія аказваюцца насельніцтву, нароўні з іншымі асобамі.
У мэтах забеспячэння ўмоў для бесперашкоднага доступу ў ДУА» Дзіцячы сад №5 г.Чэрыкава " якія маюць патрэбу ў сітуацыйнай дапамогі, будынак абсталявана элементамі даступнасці (шырокія дзвярныя праёмы і г. д.) у адпаведнасці з дзеючымі тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі, якія рэгламентуюць стварэнне даступнай асяроддзя. Аказанне сітуацыйнай дапамогі забяспечваецца пасля атрымання згоды інваліда.
Асноўныя катэгорыі інвалідаў, якія маюць патрэбу ў сітуацыйнай дапамогі
1. Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам "К": (Інвалід перасоўваецца на вазку, мыліцах)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам:
- выходзіць, на вуліцу, адчыняе ўваходныя дзверы;
- пазнае мэта наведвання;
- аказвае дапамогу пры ўваходзе ў будынак;
- паведамляе кіраўніцтву пра наведванне кліента з абмежаваннем перамяшчэння;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
2. Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам " з "(Інвалід сляпы і са слабым зрокам абмежаваны ў арыентацыі)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае сляпога інваліда на вуліцы (на ўваходзе ў будынак);
- пазнае мэта наведвання;
- прапануе дапамогу;
- калі наведвальнік згаджаецца на аказанне дапамогі, то адкрывае ўваходныя дзверы;
- дапамагае ўвайсці ў будынак;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета (магчыма з падтрымкай пад локаць);
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялісту аб атрымальніку сацыяльных паслуг; суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання (магчыма з падтрымкай пад локаць);
- па неабходнасці аказвае дапамогу пры арыентацыі ў кабінеце; пры неабходнасці кансультацыі іншага спецыяліста суправаджае атрымальніка сацыяльных паслуг у перамяшчэнні па кабінетах, падтрымліваючы яго пад локаць;
- суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
3. Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам " аб "(інвалід з паразай апорна-рухальнага апарата)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае інваліда;
- пазнае мэта наведвання;
- аказвае дапамогу пры ўваходзе ў будынак;
- паведамляе кіраўніцтву пра наведванне кліента з абмежаваннем перамяшчэння з мэтай арганізацыі выкарыстання ассистивных прылад і тэхналогій;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
4. Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам " Г "(Інвалід глуханямы або глухі)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае інваліда;
- даведаецца мэта наведвання і ці мае патрэбу ён у паслугах сурдаперакладчыка;
- суправаджае і дапамагае арыентавацца (уваход / выхад);
- падчас знаходжання інваліда ва ўстанове адукацыі суправаджае інваліда па тэрыторыі ўстановы, знаёміць з пісьмовай інфармацыяй аб мерапрыемствах, якія праводзяцца ва ўстанове адукацыі;
- паведамляе кіраўніцтву пра наведванне кліента з абмежаваннем перамяшчэння;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- аказвае дапамогу ў запаўненні дакументаў;
- пасля заканчэння прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
5. Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам " У "(Інвалід абмежаваны ў зносінах і кантролі за сваімі паводзінамі)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае інваліда;
- пазнае мэта наведвання;
- суправаджае (аказвае дапамогу суправаджаюць іх асобам пры ўзнікаюць цяжкасцях) і дапамагае арыентавацца (уваход / выхад);
- паведамляе кіраўніцтву пра наведванне кліента з парушэннямі разумовых функцый;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- аказвае дапамогу ў запаўненні дакументаў;
- пасля заканчэння прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.